Het onderhoud aan de tunnel in de A7 tussen Joure en Sneek duurt een jaar langer dan eerder werd gedacht. De werkzaamheden zijn niet eerder klaar dan aan het eind van 2025.
Het werk aan de Prinses Margriettunnel is veel complexer dan eerder gedacht, meldt Rijkswaterstaat. Er wordt een nieuwe bouwmethode gebruikt, die op zo’n grote schaal nog niet eerder is toegepast.
“Wij kunnen wel meer snelheid maken, maar dan moeten we de tunnel helemaal afsluiten voor verkeer”, zegt woordvoerder Anne van der Meer van Rijkswaterstaat. “Dat zou voor veel overlast zorgen in de omliggende dorpen.”
Tijdens de werkzaamheden is er per rijrichting een rijstrook open, waar 50 kilometer per uur mag worden gereden.
Een andere bouwmethode had wel gekund, maar dan moest het grondwater worden verlaagd. “Dat hebben we gedaan bij het bouwen van de tunnel, in de jaren 70, maar daar hadden mensen veel last van. Pas in de laatste vijf jaar is daar de laatste schade van hersteld.”
Bron
Lees het hele artikel op de website van Omrop Fryslan
Nog geen reacties, wordt de eerste!